Chengdu week 36
Hallo allemaal!
Even mijn blog goed aan het bijwerken dus ik zal jullie even vertellen over afgelopen week.
Maandag had ik nog een dagje vakantie dus die heb ik rustig gebracht. Ik heb vooral mijn karakters gestudeerd want donderdag zouden we een tussentijds examen hebben. Als avondeten ben ik dan bij de man tomaat en eitje gaan halen en in de avond ben ik als snack nog een pannenkoek met nutella en aardbei gaan halen. Dat was echt weer meeeega lekker!!
Dinsdag hadden we dan terug les, opnieuw intensive Chinese. In de namiddag heb ik dan vooral terug gestudeerd want ja, examen binnen twee dagen. Voor de rest heb ik die dag ook niet veel gedaan vrees ik. ‘s Avonds ben ik nog eten bij de man gaan halen en heb ik nog een kleine wandeling gemaakt.
Woensdag was Yentl dan terug dus zijn we samen naar de les spreken gegaan. In de namiddag weer gewoon gestudeerd en ‘s avonds samen gaan eten bij de man.
Donderdag was het dan het examen. Het ging wel, maar ze vroeg andere dingen dan ik had gedacht, dus het examen was niet zooo goed als vorig semester. In de namiddag konden we jammer genoeg niet echt uitrusten want we moesten weer naar ons keuzevak. Deze keer zou de les over Chinese kunst gaan. We hebben één lesuur geleerd over Chinese opera en toen moesten we in onze groepjes ineens een Chinees liedje voorbereiden en dat voor de klas zingen. Alsof dat nog niet erg genoeg was moesten we daarna alleen voor de klas een liedje zingen en mochten mensen stemmen op wie ze vonden dat het beste gezongen had. Echt een belachelijke les en zo jammer, want de les had echt interessant kunnen zijn en ik had er echt wel wat van kunnen leren, maar de leerkracht vindt spelletjes spelen belangrijker dan ons echt iets bijbrengen. Yentl en ik waren na de les dus wel een beetje gefrustreerd dat we daar 3u van onze tijd hebben verspild met liedjes moeten zingen. Na de les nog iets gaan eten bij de man en toen wou ik gewoon mijn bed in.
Vrijdag kon ik uitslapen want we hadden geen les omdat onze leerkracht op reis was. Jammer genoeg moesten we de les wel inhalen volgende dinsdag. In de voormiddag heb ik dus vooral geslapen en gerust en in de namiddag ben ik naar een caféetje gegaan om te studeren. Ik heb daar dan een bosbessen cheesecake gegeten. Heel lekker!! ‘s Avonds heb ik dan wontons gegeten bij de man en dat was het!
Zaterdag wilden Yentl & ik een acai bowl gaan eten die we op Chinese sociale media hadden gezien, maar die plek bleek niet meer te bestaan. We hebben dan maar een rondgelopen en uiteindelijk zijn we wel een restaurant tegengekomen die fruit smoothie bowls verkochten. Helaas toen we deze wilden bestellen, bleken ze deze niet meer te hebben. We hebben dan maar eggs benedict besteld met een fruit smoothie. Gelukkig ook wel echt heel lekker en heel hard van genoten! In de namiddag heb ik dan wat gestudeerd want maandag hadden we een examen van lezen en dinsdagnamiddag was de inhaalles van spreken waarbij we een presentatie moesten geven. ‘s Avonds heb ik een haarband gehaakt, ik vind hem alvast echt super leuk!!
Zondag ben ik eerst naar de Hema (Westerse winkel) gewandeld voor salami en broodjes te kopen voor het middageten. In de namiddag ben ik dan naar Fanghua straat 芳华街 gegaan om daar in een caféetje te gaan studeren. Het was suuuper mooi weer dus ik besloot op een terras te gaan zitten met een bosbessen milkshake. Toen ik het studeren beu was, ben ik nog even verder gewandeld want verder in die straat is een donutwinkel die gevulde donuts verkopen. Ik had een vanilledonut gekozen, echt super super lekker!! Die ga ik zeker nog halen. In de avond ben ik dan met Yentl bij de man gaan eten. Hij had opeens een nieuwe toevoeging aan zijn menu, koude noedels en omdat het 30 graden was, heb ik die dan maar genomen. Het was noedels met een sojasaus en soort sezamsaus. Daarbij kreeg je dan koude komkommer en tomaten, echt kei lekker nog eens zo’n koude groenten! Dit ga ik zeker nog veel eten in dit warme weer. Zondagavond heb ik voor Yentl dan ook nog een haarband gemaakt want die vond die van mij super leuk.
Dat was dan ook meteen het einde van deze week. Weeral niet de meest interessante week, maar die zitten er natuurlijk ook tussen.
Tot volgende week!
![IMG_4652[1]](https://s3.amazonaws.com/aws.reislogger.nl/nettebouwen/foto/5945278-s.jpg)
Veel liefs !
Bomma