Chengdu week 35

14 mei 2025 - Chengdu, China

Hallo allemaal!

Ik ben mijn blog even uit het oog verloren dus sta alweer twee weken achter, maar ik ga mijn best doen om bij te benen.

Maandag 27 april hadden we natuurlijk weer lezen. Dit was gelukkig de enige les van de week! Nadat die voorbij was, heb ik nog wat voor de KUL gewerkt want mijn literatuurstudie moest nog altijd afgewerkt worden. Ik ben dan als pauze een matcha latte gaan halen. Dit is een latte gemaakt van matcha poeder, dat gemaakt wordt van groene thee. Ik ben niet zo’n groene thee drinker dus ik was er geen geweldig grote fan van, maar ik vond het ook niet vies en het is wel gezonder dan koffie. ‘s Avonds zijn Yentl & ik dan weer hij de man gaan eten en dat was het al.

Dinsdag was een specialere dag want het was internationaal festival op onze school. We hebben hier dus ook een dagje verlof voor gekregen. Er zit hier nog een jongen van België en die had dus aan Yentl & mij gevraagd of we mee een standje over België wilden uitbaten, dus moesten we daar al vroeg aanwezig zijn. Het was op de andere campus dus zaten we al om 9u op de metro. Eenmaal daar aangekomen had hij alle spullen mee, want hij had het geld van de school gekregen. We hadden chocolade, speculaasjes en bier bij. We hebben dan eerst ons kraampje opgesteld, alles uitgestald en dan twintig keer tegen Chinezen moeten zeggen dat ze nog niks kregen want het evenement begon pas om 13u en zoveel eten hadden we ook niet. We hebben dan ook besloten dat we het eten zelf zouden uitdelen en niet de studenten het zelf zouden laten nemen want dan zou alles direct op zijn. Op de middag kregen we nog gratis middageten van school! Een schotel met broccoli, kip, rijst, komkommer en nog wat. Opgewarmd en al, wat een service. Om 13u begon de stormloop dan. Ze mochten allemaal kiezen tussen een stukje chocolade of een speculaasje. De meeste kozen wel voor chocolade dus die was wel snel op. Ook hadden we een spelletje waarbij ze een vraag over België moesten beantwoorden en dan kregen ze een sticker van Kuifje of de Smurfen. Jammer genoeg wisten er veel niets over België, zelfs de hoofdstad niet. Kevin de Bruyne kenden ze vaak dan weer wel, zo grappig! Ook Kuifje en de Smurfen waren bij de Chinezen bekend! Blijkbaar keken ze vroeger allemaal naar die tekenfilms, super grappig want ik keek daar zelfs niet naar. Ze waren wel allemaal verbaasd om te leren dat ze dus van België afkomstig waren. Op een uurtje waren we dan helemaal uitverkocht dus konden we ook beginnen opruimen en terug naar huis keren. ‘s Avonds nog gaan eten bij de man en dat was het dan weer.

Vanaf woensdag was ik alleen want Yentl was met haar mama naar Nanjing. Ik had geen zin om alleen in de les te gaan zitten dus ben ik maar niet gegaan. Voor de rest heb ik die dag alleen maar aan werk voor de KUL gewerkt, niet zo interessant jammer genoeg. Ik ben dan ‘s avonds bij de Pizzahut gaan eten, maar eigenlijk viel dat heel erg tegen en achteraf had ik veel buikpijn, dus dat was ook de laatste keer.

Donderdag begon onze korte vakantie van 5 dagen voor Dag van de Arbeid! Dus heb ik dan eerst goed uitgeslapen en dan ben ik op pad getrokken om pannenkoeken te gaan eten die ik op sociale media had zien passeren. Bij de winkel stond een bordje dat ze gesloten waren, maar toen ik het ging vragen, bleken ze toch open te zijn. Ik heb dan pannenkoeken met bosbessen en slagroom besteld. Je kreeg er drie dus ik zat wel echt goed vol, heb zelfs nog moeten proppen. In de namiddag had ik dan afgesproken om met Elly, een vriendin van in België te bellen. Ik dacht dat dit maar een uur ofzo zou duren, maar uiteindelijk hebben we drie uur en half gebeld, dus moest ik in de avond nog goed doorwerken want die avond was de deadline van mijn taak van de KUL. Gelukkig heb ik die wel goed kunnen afwerken.

Vrijdag ben ik eigenlijk niet veel naar buiten gegaan want de luchtkwaliteit was heeel slecht. Ik heb dan in de namiddag gebeld met Maud, ook een vriendin van thuis, en dan ‘s avonds heb ik een kebab gegeten, heel lekker!!

Zaterdag heb ik dan ook wat rondgehangen, ik had niet zoveel zin om naar het centrum ofzo te gaan want ik wist dat het overal suuuuper druk zou zijn door de vakantie. Ik heb al twee keer nationale vakantieweken meegemaakt en dan is het echt verschrikkelijk om in de drukkere buurten te komen, dus daarom heb ik het een beetje rustig aan gedaan deze week. Ook was het al een paar dagen boven de 30 graden en het was echt geen doen om overdag veel buiten te komen. ‘s Avonds ben ik wel in een restaurant pasta gaan eten. De weg naar daar was hels door de drukte maar gelukkig was het in het restaurant rustig. Daar heb ik dan de lekkerste spaghetti bolognese die ik hier al gegeten heb, gegeten! Nadien ben ik nog gestopt langs een dessert plaatsje om een bosbessen tiramisu te kopen.

Zondag was het ietsje beter van temperatuur dus besloot ik toch om nog eens naar buiten te gaan. Ik ben dan naar een buurt geweest die nog op mijn lijstje stond en was eigenlijk aangenaam verrast. Het was er enorm rustig, wat leuke cafés, mooie straten. Er stond zelfs een hele trein met verschillende cafés in de wagons. Ik ben hier wel niks blijven drinken omdat ik ondertussen weeral aan het smelten was van het hitte maar het was wel even aangenaam om buiten te komen. ’s Avonds heb ik dan nog met Yuna gebeld wat weeral super gezellig was!!

Zo, niet zoveel gedaan deze week maar ik heb er wel van genoten.

Tot volgende weeeeeek!

2 Reacties

  1. Moema:
    14 mei 2025
    Gelezen en goedgekeurd Nette. Altijd fijn om te mogen meeleven... liefs. Moema.
  2. Maria Verbraeken:
    15 mei 2025
    Een rustige week is soms ook welkom, om de volgende week weer zuurstof te hebben. Dikke knuffel !
    Bomma