Chengdu week 34
Hallo iedereen!
Hier is de blog van week 34, ik vrees dat die wel een stuk minder interessant gaat zijn dan de afgelopen blogs, maar daar is weinig aan te doen.
Maandag ben ik begonnen met les. Lezen en schrijven vandaag. Ik kreeg een taak terug die ik had gemaakt en ik had 85/100 dus ik ben content! Na de les heb ik echt niets meer gedaan want ik was nog altijd moe en het weer was ook niet zo goed. ’s Avonds zijn Yentl & ik dan gewoon bij de man gaan eten.
Dinsdag ben ik na de les gaan wandelen want nu was het toch nog eens hoog tijd om buiten te komen. Ik ben dan naar een bakkerij gewandeld, zo ben ik toch 2u buiten geweest en heb ik ook iets lekkers kunnen kopen voor nadien op kot te eten. Voor de rest heb ik enkel wat gewerkt aan een taak van de KU Leuven, we moeten onze inleiding en literatuurstudie voor onze thesis al schrijven. ’s Avonds natuurlijk weer bij de man gegeten.
Na de spreekles van woensdag, heb ik verder gewerkt aan mijn taak voor de KU Leuven. Om even pauze te pakken ben ik dan een thee gaan halen bij de Chagee. Toen ik wou vertrekken, besefte ik echter dat ik mijn zonnebril op kot vergeten was en ook mijn kaart om binnen te geraken. Ik ben dus naar de ayi 阿姨 (onze conciërge van ons kot) moeten gaan. Zij heeft me dan een kaart gegeven waarmee ik mijn deur zou moeten kunnen opendoen, maar die werkte ook niet dus hup terug naar haar. Dan heeft ze mij een andere kaart gegeven die ik eerst drie keer op mijn slot van mijn deur moest houden, en dan de eerste kaart die ze mij gegeven had er tegen moest houden, wat een gedoe! Uiteindelijk wel binnengeraakt gelukkig en dan kon ik mijn thee gaan halen. Nadien ook nog wat karakters geschreven want we hadden de volgende dag dictee. ’s Avonds heb ik dan mijn vlucht naar huis geboekt! Dat vond ik ook wel leuk.
Donderdag begonnen we de les dus met een dictee, gelukkig was dat geen probleem. Na de les heb ik dan snel moeten eten want ik had het keuzevak weer in de namiddag. Nu hadden we een andere professor voor dit vak, en haar lesmethode was ook heel anders. De eerste professor maakte gewoon gebruik van hoorcolleges, maar in de les van deze professor moeten we in groepjes gaan zitten. Telkens als er iemand van je groepje een goed antwoord geeft, krijg je een punt. Ik vind het wel een heel vermoeiende les want het is 2u30 heel actief meedoen en de professor roept ook echt door de microfoon. Gelukkig is ze wel lief en ze spreekt ook best nog wel wat Engels tussen haar Chinees, waardoor ik beter begrijp wat ze zegt dan bij de eerste professor. Na de les zijn Yentl & ik dan direct naar huis gegaan, bij de man gaan eten en dan moest ik toch even op mijn bed gaan liggen. ’s Avonds zijn we wel nog een pannenkoek met choco en aardbeien gaan halen, want we vonden dat we dat wel verdienden na zo’n drukke dag.
Vrijdag na de spreekles was het gelukkig wel weekend! Joepie. Ik heb in de namiddag nog aan de taak van de KU Leuven gewerkt en ’s avonds zijn Yentl & ik dan naar de Ikea gegaan om te eten! Ik had een spaghetti en een cheesecake, allebei eigenlijk wel heel lekker! Hier hebben we dan een anderhalf uur getetterd en dan zijn we terug richting kot vertrokken want het was wel nog even op de metro zitten.
Zaterdagmiddag zijn we naar een nieuw plekje gegaan dat ik op de Chinese sociale media had gevonden, todaytoast. Hier verkopen ze eigenlijk dikke gebakken boterhammen met toppings. Zo had ik er een die gekarameliseerd was en met een bolletje ijs op! Echt super lekker en voor westers eten viel dit eigenlijk heel goed mee van prijs. Je had er ook wel echt zeker mee gegeten dus hier ga ik nog naartoe komen! In de namiddag verder gewerkt aan mijn thesis en dan ’s avonds bij de man gaan eten natuurlijk.
Zondag heb ik eerst mijn taak voor lezen gemaakt zodat ik die kon doorsturen. Daarna heb ik dan nog aan mijn thesis gewerkt en tegen 16u zijn Yentl & ik vertrokken richting Jinli street want ik wou graag een qipao (Chinees kleedje) kopen en een leuk Chinees hemdje. Ik heb er wel een paar gepast, maar ik vond de manier waarop ze vielen niet superleuk, dus moet ik blijven verder zoeken jammer genoeg. We hebben hier dan nog wat rondgelopen, leuke winkeltjes bezocht, iets gedronken want het was heel warm en toen was het eigenlijk al 18u dus besloten we dan maar om hier ook maar iets te eten. We zijn dan een restaurant binnengewandeld en ik heb hier tianshuimian 甜水面 een soort sojasaus noedels die eigen zijn aan Sichuan, ik vind ze alleszins echt super lekker!
Dat was dan mijn week zowat. Een beetje rustiger maar dat is ook niet slecht!
Tot volgende week!
1 Reactie
-
Vokke:3 mei 2025Nette dat is wel even aanpassen na al gereis, en al dat bezoek.... Weer studeren... Courage..
![IMG_4652[1]](https://s3.amazonaws.com/aws.reislogger.nl/nettebouwen/foto/5945278-s.jpg)